6teker.com | Caravan Club
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !

Reklam

Alanı



GÜNEŞ PANELLERİ.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2REKLAM VERMEK İÇİN BİZE ULAŞIN
Konu: 55
Mesaj: 58
Cinsiyet:
Kıdem: 09-06-2017

Bu panellerin kabin içine monte edilecek yaşam aküleriyle çok yakın ilişkisi bulunur. Yani hiçbir zaman örnek olarak,çatıya 3 panel koyayım içeriye de 1 akü koyayım diyemeyiz.Her bir ünitenin rakamsal verileri birbiri ile yakından bağlantılıdır ve bu ilişki ne kadar sağlıklı olursa güneşten elde edilecek enerjinin 12 volt akıma dönüşmesi o derece verimli olur.
Öncelikle biz bu yapının özelliklerini ve teknolojisine bir göz atalım. Güneş panelleri polikristal denen yapı, saflık derecesi yüksek ve iletim gücü de yüksek olan silikon moleküllerdir.Saflık derecesi ne kadar yüksek olursa güneş enerjisini algılama değeri ve onu elektriğe dönüştürme becerisi de o derece yüksek olur.Ama saflığın arttırılması da pahallı bir işlemdir. Kristal silisyum mono ve poli kristal silisyum güneş hücrelerinin temelidir. Monokristal güneş panelleri'nde yüksek verime ulaşabilen mono fotovoltaik hücreleri, düzgün moleküler dizilimli külçelerden kesilir. Mono ve polikristal güneş panelleri ayırmak için iyi bir yol polikristal solar hücreler yuvarlak kenarlı mı dikdörtgen kenarlı mı bakmaktır. Poly hücreler diktörgen kenarlıdır. Monokristal güneş panelleri verimlilik oranları genellikle % 15-20 oranındadır. Bu ne demektir?. Güneş panelleri güneşi net olarak algıladığında elektriğe çevirme başarısı %15-20 oranındadır.Yani motokaravan kullanıcıları hiçbir zaman güneş panellerinin yaşam aküsünü tam full doluma getirmesini beklememelidir. Bu beklenti beyhude olur.

Polikristal veya çoklu-kristal solar hücrelerin yüzeyi mavi renkte olur. Kristal yapıları kısmen düzgün olduğu için daha az voltaj taşırlar, yani verimlilik faktörleri biraz daha düşük olur. İmalatı daha kolay ve üretimi daha ucuz olan polikristal hücreler, fotovoltaik sektöründe en çok kullanılan teknolojidir. Güneş ışığı maruziyeti ne kadar çok olursa, solar hücrelerde o kadar çok voltaj açığa çıkar ve fotovoltaik sistemin performansı o kadar yüksek olur. Sabah ve akşam saatlerinin yanı sıra sisli veya yoğun bulutlu havalarda performans düşer, ancak fotovoltaik sistemler dağınık ışıkta da elektrik üretmeye devam eder.Sıcaklık ne kadar düşük olursa, solar hücrelerin sağladığı voltaj o kadar yükselir ve elektrik üretimi de aynı oranda artar. Her ne kadar mantığa aykırı gelse de solar modüller aşırı sıcaklara oranla daha soğuk iklim
koşullarında daha iyi çalışır. Solar modüllerin iyi bir şekilde havalandırılması çekirdek sıcaklarını düşürür ve performanslarını artırır.
Motokaravanlarımızda genellikle 120 watt verimli paneller kullanılıyor. 2 adet olduğunda bu verim 240 watta çıkar.Bu da 1 saatte 240 watt değerinde verim sağlar demektir. 150 watta dek olan paneller 12 volt olarak kabul edilir.
Sistemde güneş panelleri ile alınan güneş ışınları önce bir regülatöre getirilir.Regülatör bu ışın enerjisini elektrik olarak yaşam aküsüne gönderir ve orada depolanır.Kabin içinde kullanılacak cihazları beslemek üzere devreye inverter girer.Motokaravanlarda kullanılan inverter cihazları ancak çok az akım ihtiyacı ile şarj olabilme yetisi olan cep telefonu,tablet,bilgisayar TV benzeri cihazlara yetebilir. İnverter cihazının verim gücünün yüksekliğine bağlı olarak 12 voltla çalışan buzlukların da şarjedilmesi mümkün olabilir. Yine bir diğer faktör ise kabin içinde yaşam aküsünden elde edilen akımla aynı anda en çok 2 hatta tek cihazın çalıştırılması, şarjedilmesi çok daha isabetli olur. Bu nedenle yaşam aküsüne bağlayacağımız cihazların çıkış güçlerini cihazların üzerindeki etiketleri okuyarak öğrenebiliriz.Ve bir hesaplama yaparak ne kadar
sürede neyi şarja takabileceğimizi veya kullanabileceğimizi saptayabiliriz. Şunu akıldan çıkarmamak gerekir. Yaşam akümüz var diye kabinin tüm elektrik ihtiyacını bu akülerden faydalanarak uzuuun günlerce elektrik kullanırız diye bir konuyu “yok” sayın. Akülerinizin kapasitelerinin de zaman bakımından size hizmet edecek bir süre sınırı vardır. Örnek olarak bir parkyerinde durdunuz ve orada günlerce hiç kıpırdamadan kalarak ve bu süreçte de kabindeki tüm 12 voltla çalışan cihazlarınızı tam dolu bir yaşam aküsü sayesinde en çok 2-3 gün çalıştırabilirsiniz. Mutlaka bir mesafeye sürüş yapıp motorun çalışması suretiyle akünüzü doldurun. Veya aracın motorunu 30-45 dk süre ile relantide çalıştırarak aküleri şarj etmeniz yararınıza olur. Şimdi bu anda bir şeyi daha anlamış olduk.

Cevapla
.


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi