6teker.com | Caravan Club
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !

Reklam

Alanı



PANELVAN SEÇİMİ NASIL YAPILMALIDIR.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2REKLAM VERMEK İÇİN BİZE ULAŞIN
Konu: 55
Mesaj: 58
Cinsiyet:
Kıdem: 09-06-2017

Devletimiz motokaravana dönüştürülecek panelvan türü araçlar için 5 yaşından büyük olma şartı koymuştur. 2018 de olduğumuzu varsayarak motokaravan yapmayı düşündüğümüz bir panelvan aracın yaşı max. 2013 olmalıdır. 2013 modelden daha genç bir panelvan alırsanız devlete ödeyeceğiniz ÖTV tutarı % 145 civarındadır. Bu yüksek vergi oranı motokaravan yapımcılığının önünü kesmekte ve karavan turizmine inen bir balta olarak tanımlanmaktadır. Bu nedenle de yollarda seyahat eden motokaravanların neredeyse hepsi 5 yaşını geçmiş panelvanlardan üretilmişlerdir. ÖTV nin yüksek olması ülkemizde en çok motokaravan üreticilerini sevindirmektedir. Serbest ithal edilememe nedeniyle.
Bugün Almanya’da ki insan nüfusunun 55 milyon olduğu varsayımından yola çıktığımızda ülkede her 5 kişiye bir karavan türünün düştüğü gerçek bir olgudur. İngiltere ise daha fazla bir orana sahiptir. 1960 dan sonra ülkemizde imalatı başlayarak tanınmaya başlayan karavancılığın asıl geniş kitlelere hitab etmeye başlaması 2000 yılların başına rastlar. Çekme karavanların boy gösterdiği kampingler sonraki senelerde motokaravanlar ve daha ufak boyutlu olan kampervanlarla dolmağa başladı. Ülkemizde üretim yapan firmaların artması, bu firmaların Avrupa fuarlarını izlemesi sayesinde üretim teknolojisinin gelişmesi gibi etkenlerle tüm karavan çeşitlerinde imalat kalitesi artmağa başlamış , bugün de devam etmektedir. Buna rağmen işçilik kalitesizliği nedeniyle arzulanan kalitede sorun yaşanmaktadır. Bireylerin de bilinçlenmesi ile talep artması doğrultusunda ithal karavan türlerinin ülkeye girmesi nedeniyle bu sektör ülkemizde geç de olsa bir atılım yapmaya doğru gidiyor. Bu çok sevindirici bir olgudur. Bugün 3 yabancı markanın ülkemize ithal edilerek müşteri memnuniyetine sunulmuş olması yakın bir gelecekte sektörün çok daha hızlı atağa kalkacağının işaretidir. Çekme karavan fiyatlarının motokaravana göre daha ucuz olması nedeniyle bireylerin doğa sevgisine olan talebi zaman geçtikçe ve hızla artmaktadır. İşte tüm bu gelişmelere dayanarak devlet de kalite standardı getirmek üzere üretim yapan firmaları ciddi bir denetim altına
almıştır. Önceleri sadece tüvTürk kontroluna bırakılan kalite mekanizması 2017 den itibaren TSE kurumuna da yetki verilerek çift yönden bir denetlemeye dönüşmüştür. TSE nin payı, üretim yapan firmaları denetlemek ve onlara üretim yetki belgesi vererek üretimin bu işi layıkıyla becerebilecek belirli kişilerce yapılmasını sağlamaktır. Bu aşamada TSE yetkilileri üretim yetkisi verecekleri firmaları gezip denetleyerek hem üretim bantlarını, üretim tesisinin yeterli alan sınırları içinde olup olmadığını tespit ediyorlar ve güvenirlerse (belli bir ücret karşılığında) o firmaya üretim yetki belgesi veriyorlar. Yani TSE üretim öncesinde bir kalite kontrol mekanizması olarak görev üstlenmiş durumdadır. Aynı zamanda TSE karavan türlerinin üretilip trafiğe çıkmasından önce ki son aşamada da son kalite kontrolunu sağlama yetkisine sahiptir.Bunu da yerine getirmektedir. Bunların dışında da eğer motokaravan üzerinde belli bir projeye dayalı olarak bir tadilat yapılmışsa yine TSE ‘den onay alınması şartı vardır. Bir motokaravan üretilip TSE den kalite onayı alındıktan sonra trafiğe çıkmadan öne TSE nin vereceği belge ile öncelikle tüvTürk muayenesine girer , orada teknik kontrolü yapılıp onay alınır. Ve tüvTürk’ün vereceği onay belgesinin trafik şubesine verilmesi
esnasında ruhsatı hazırlanır. Motokaravan artık trafiğe çıkmağa hazırdır. Kendi becerisi ile karavan veya motokaravan üretmek isteyenleri baltalayan bir durum olmakla birlikte üretimde kullanılan malzemelerin ve işçilik bilgisinin kalitesini yüksek tutmak bakımından bu işi sadece beceriye bağlı kalarak değil aynı zamanda can ve mal riskini de ortadan kaldırmayı amaçlayan bir uygulama olması bakımından kabul edilebilir olması benimsenebilir bir olgudur. Bugün motokaravan yapımına en uygun araçlarda aranan özellikler mümkün olabilecek en düşük km li, tercihen gövde klimalı olması , aracın kaporta ve yürür aksamının yeterli bir kalitede olmasına bakılmaktadır. Binek oto alırken aranan özelliklerden çok farklı bir duruma bakılmaz. Modifikasyon esnasında tüm panelvan tanınmayacak düzeyde değişeceği için 5 yaş sınırına en yakın araçlar rağbet görürler. Aracın trafiğe çıkış yaşı 5 yaşın üzerinde olmalıdır. Panelvanın kendi maliyetiyle birlikte motokaravana dönüştürülmesi için de gerekecek maliyet ile beraber anımsandığında 100 000 TL ye yakın veya geçen bir bedelle sahiplenilecek bir aracın ilk alımında ince eleyip sık dokumak her motokaravan meraklısının hakkıdır. Ticari firmaların panelvan araçlarının ağır yük taşımamış olma özelliği aranmasının yanı sıra 100.000 km ye en yakın yol yapmış araçlar tercihe değer durumdadırlar. Bu araçların fiyat skalası da 2018 itibariyle 35-45 000 TL arasında oynar.

Yaptığı km arttıkça fiyatlar gerilemeğe başlar.Ancak alıcı olanların üzerinde durmasını önerdiğim bir nokta bu aracın önceki faaliyetinde ne maksatla kullanıldığıdır. Bunun bilinmesi oldukça önemlidir. Konfeksiyon , kuruyemiş . baharat taşıması yapanlar ideal olanlardır. Yani, ağır işde kullanılmamış olmak. Panelvanı satın alırken önceden mutlaka bir teknik kontrolden geçirilmesini üzerine basarak öneriyorum. Genellikle bir sürücüye teslim edilen fabrika araçlarının başlarından geçenleri ancak sürücüleri bilir. Sürücülerin de olan biten her şeyi mal sahibine bildirdikleri ihtimal dahilindedir. Bu nedenle alım öncesi teknik muayene çok önemlidir. Buna verilecek paraya hiç acımayın. Arazi sürüşü yapmayı planlayanların arkadan itişli teknik donanıma sahip panelvanları tercih etmesi doğaldır. Engebeli zeminlere, kum,çamur içinde gezinmeyi düşünenlerin arkadan itişli donanımlı hatta arka dingilde çifter jantın olması son derece doğru bir seçimdir.

Cevapla
.


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  MOTOKARAVANDA ENERJİ NASIL SAĞLANIR. Yasar 0 214 23-05-2018, Saat: 11:41
Son Yorum: Yasar

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi