6teker.com | Caravan Club
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !

Reklam

Alanı



İŞÇİLİK HATALARI.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2REKLAM VERMEK İÇİN BİZE ULAŞIN
Konu: 55
Mesaj: 58
Cinsiyet:
Kıdem: 09-06-2017

Ne yazık ki ülkemizde bu sektörün oturması için biraz daha zaman gerekli. İnsanlaaarda bir "karavan" imajı , olgusu hızla artıyor ama sahiplenme düzeyi çok düşük olduğu için buna bağlı tüm negatif etkenler nedeniyle sektörün büyümesi hız kaybediyor.
Buna bir de işçilik hataları eklenince sahiplenme dürtüsü zarar görüyor.

Bir kere şunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Üretimde kullanılan malzemeler artık Avrupa ile yarışabilecek düzeye geldi. Çünkü üreticiler yurt dışındaki karavan fuarlarını takip ediyorlar hatta üretimlerini orada sergileyebiliyorlar ve o ürünlere gelen tepkileri değerlendiriyorlar ve kendilerine bir yön veriyorlar.

Ama kaliteli malzeme nasıl daha kaliteli bir hale gelir?
İşte asıl problem burada başlıyor. Kullanılan o kaliteli malzemeyi berbat duruma getiren kim?. Karavan üreticisi olan işçiler. Suçlu onlar. Onlar kadar üretimi yeterince kontrol etmeyen firma sahipleri de suçlu.

Karavanların her türünde mutlaka bazı malzemelerin yapıştırılması şarttır. Kullanılan yapıştırıcının kalitesi zaten dış kökenli. Ama kullanan kişi iç kökenli Smile olunca suçlu kim? Yapıştırıcı mı onu kullanan işçi mi?

Bunun kökünde şu yatıyor. Karavan sektöründe çalışan işçilerin belki 1/10 u gerçek karavan işçisidir. Onlar da ürete ürete deneyim sahibi olmuşlar ve hatalardan dönmüşlerdir. Sektördeki işçilerin asıl deneyimleri ya marangozluk ya doğramacılıktır. Halbuki karavan ahşabının kullanılması tığ ile oya işlemek kadar incelik ister. Kullanılan malzemenin hakkı böyle verilir.

Kendimden bir örnek vereyim. Motokaravanı teslim aldıktan sonra bu sene kış ortamında bir hafta sonu webasto sistemini (ısıtma sistemi) kullanmak istedik. Isı ayar göstergesini 25 C ye ayarladım ve cihazı çalıştırdım. Cihaz 5 dk sonra 25 C de sıcak hava üflemeğe başladı ve kabinde iç çamaşırı ile oturacak hale geldik. Dereceyi 15 e getirdim fakat cihaz hala 25 C üfleyince bir süre daha bekledik ve baktık ki değişen bir şey yok kapadık.
Ertesi günü İstanbul'daki yetkili servisini aradım , bir adres verdiler ve bir de tel. no. Önce tel. edip açık adres aldım ve motokaravanı götürdüm. Usta cihazı benim yanımda açıp denedi. " Bu cihaz havayı emmiyor ki" dedi ve sebebini de bana göstererek söyledi. O andan sonra kesme biçme işlemi başladı. Havayı emip ısıtan ve üfleyen ana sisteme ulaşabilmek için uygun bir yerde yuvarlak testere ile bir delik açıldı oraya çapı 5-6 cm olan bir özel hortum uzatıp ana cihazın emme ağızına monte etti. Keserek açtığı deliğin ağızına da orjinal bir parça monte etti. Sistemi yeniden çalıştırdığımızda emme ağızına elimi koyduğumda elektrik süpürgesinin hortumuna elinizi koyduğunuzda nasıl elinizi çekerse aynı onun gibi bir kuvvette havayı emdiğini gördük. Sistem şimdi normal çalışmasını yapmağa başlamıştı. Sonrasında yapılması gereken tamirata devam edildi.

İşte bu örnekten çıkaracağımız sonuç şu olabilir. Elektronik cihazların kabine montaj işini firma o cihazın yetkili servisine bırakmalı , kendisi işe karışmamalıdır ve cihazın her aşamasının tam faal olarak çalıştığına ikna olmalıdır. Bize bu malesef yok. Her hangi bir nedenden dolayı cihazın montajını karavanı üreten firma işçisine bırakılıyor, o da işi yüzüne gözüne bulaştırıyor. Son kontrol diye bir mekanizma da olmadığı için sonuç müşteride patlıyor.

Ehil işçinin hızla yetiştirilmesi artık şart oldu. Bu kaçınılmazdır. Yoksa daha ilerdeki dönemde bu işi robotlar yapmaya başladığında işçinin ağlaması beyhude olur.

Başka benzer bir işçilik hatası örneği daha vereyim. 9 sene boyunca çekme karavan kullandık. İlk karavanımızı alıp yollara düştük ve sezon sonuna doğru polyester kaplama olan yan duvarların bazı yerlerinde , polyester plakanın içteki tutkalı bırakması nedeniyle yer yer kabarmalar oldu.
Hata nedrede olduğunu ben karavanı çok iyi araştırıp analiz ettiğim için biliyorum. Bunu üreticiye aktardım. Üretici bunu üstüne almadı ve " güneşte bırakırsan genleşme nedeniyle tekrar gerginleşir" diyerek beni inandırmağa çalıştı. Ben kanmadımsa da öyle göründüm. Çünkü bunun tamiratı yok. O panelin komple sökülüp yeniden tutkallanması ve presle yapıştırılması gerekir ama bunu yapacak ne işçi var ne de tesis. Gözümüzle o çirkinliğe bakarak zaman geçirdik.

Cevapla
.


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi