6teker.com | Caravan Club
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !

Reklam

Alanı



2 .EL MOTOKARAVAN MI ALACAKSINIZ ?
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2REKLAM VERMEK İÇİN BİZE ULAŞIN
Konu: 62
Mesaj: 79
Cinsiyet:
Kıdem: 04-06-2017

2. EL  BİR  MOTOKARAVAN  MI  ALACAKSINIZ?  İŞTE  TEKNİK  MUAYENE İPUÇLARI.

Öncelikle  bir  not  defteriniz  olsun  ve  orada  bir  sayfaya  “iyiler” , diğer  bir  sayfaya  “kötüler”  ve  bir  başka  sayfaya  da  “tamir edilecek”  diye  başlıklar  atın.   Sonra  alacağınız  kullanılmış  motokaravanı  görerek , elle  dokunarak  teste  gidin. Not  edilmeğe değer  bulduklarınızı  o  deftere  yazın. Bu  raporu  oldukça  ciddi  hazırlayın  ve  kararınızı  buna  göre  verin.
Hatta  yanınızda  motokaravanı  olan  birini  götürürseniz  çok  daha  yararlı olur  ve  çabuk yol almış olursunuz. Motor  testi  için  bir  motor  tamircisi  götürün.
Aracın  asıl  sahibi  olup  olmadığını  sorun. Aracın belgelerini  sorun. Trafik  sigortasının  süresi , kasko  olup olmadığı ve  bitiş tarihi , vergisinin  ödenmiş  olup olmadığı. Ve  bunların  yıllık  değerleri.   Geçirdiği  herhangi  bir  kaza  olayı.. İçindeki  ekipmanda  bir  değişim durumu ve  sebebi. Sizin  aracın  kaçıncı  sahibi  olacağınızı  öğrenin.  Kaç  yıldan  beri  satıcının  bu  aracı kullandığı?. Neden  satmak  istediği ?. Aracı  kaç  kişi  ile  kullandığı ? Bu  aracın  hangi  süreyle  sürekli  olarak  kullandığı? Kışın  nerede  korunduğu? Hangi  bakımları  yapıldığı ? .Aracın  bir  bakım  onarım  tutanağının  olup  olmadığını  öğrenin.

Aracın aküsünün durumu beirlenmesi gereken bir tespittir.
Araçta güneş panelleri varsa panellerin , aküyü ne kadar sürede tam doldurduğunu öğrenin.
Gazla çalışan buzdolabı varsa , gazın buzdolabına hangi yoldan gittiğini araştırın. Tesisatı inceleyin.
Atık su tankının hacmını ve tahliye sistemini sorun. Atık suyun bir arıza nedeniyle geri gelme durumunu araştırın.
Kabinin zemininde yürüdüğünüzde yumuşak noktaların varlığını kontrol edin. Bu işlemi banyo kabininde de yapın.
Banyoda herhangi bir yerden su kaçağı olup olmadığını sorun. Küvetin kenarlarından aşağıya su sızması gibi..
Aynı incelemeyi elinizle tavana bastırarak da uygulayın. Geçmişinde hiç su akıntısı olmuşsa tavan tamiratı pahalı ve zahmetli bir iştir.
Kabin neyle ısınıyor? Sistemi çalıştırtın ve sonucu görün. Sıcak su var mı sorun.

Lastiklerin  durumu. Satıcı  bu  lastikleri  değiştirdi mi? Kaç  km de  iken / hangi  tarihte?.                                                                  
Pencere  ve  kapı/kapakların  durumu. Kenar  lastiklerinde  aşınma  varmı?. Kırık, çizik , çatlak  varmı?. Açılıp kapanmada  sorun var mı?. Pencere  yan  kolları  gayet iyi  çalışıyormu? Bu  kollarda  harabiyet var mı? Pencerelerde  stor  güneşlik/ sinek teli varmı? Bunların  çalışma  durumunu  kontrol  edin.

Aracın  çatısına  çıkabilirseniz  çıkın ya  da  bir  merdiven  bulursanız  dayayıp şöyle  alıcı  gözüyle  bir  bakın. Eğilmeye  benzer  hasar  varmı?. Çatı  platformu ile  yan  duvarların  ek  yerlerinde deformasyon veya  nahoş bir  durum  var mı?. Tavandan  içeri  akıntı  olup  olmadığını  öğrenin.            
                                                                                                                                      
İçteki  tüm  aydınlatmaları  açın.Yanmayan  lamba  olup olmadığını  kontrol edin.   
Elektrik prizlerinin yerlerini öğrenin , sayıları yeterlimi?                                                                     
Motoru  çalıştırın. Fren  lambasının  faaliyetini kontrol edin. Diğer  lambaları  da..  Silecekler..                                                        
Su  ısıtıcısı  varsa  onu  açıp  çalıştırın. Ortam  ısıtıcısını  çalıştırın ,deneyin.                                                                                   
Hidrofor  aletinin  suyu  bastığına  emin olun.  Mutfak / banyo  musluklarını  açıp  su gelip  gelmediğine  bakın. Sıcak  suya  da  bakın. Banyoda  duş  spiralini  inceleyin , su  akıyormu? Yerde ki  duş  teknesinin  çıkış  deliğine  bakın. Tıkalı olabilir. Suyun  deşarj edildiği    atık su deposuna  suyun  gidip  gitmediğine  bakın. Atık  su  deposusunun  suyu  nasıl  deşarj  ettiğini  öğrenin.     
Pencereleri açıp kapayın ve farklı durumlar varsa öğrenmiş olun.                                                                        
                                                                                                    
Aspiratör  varsa  çalıştırın , nereden  çalıştırılıp  kapandığını  görün.                                                                                    
Motokaravanların  bir çoğunda  çekme  karavanlarda olduğu gibi  köşelerdeki  hareketli  ayaklar  vardır. Bunları  açıp kapayarak  kontrol edin. Sorun  varsa  not  edin. Motokaravanda   pet  hayvan  barındırılmadığından  emin olun.                                          
Motokaravan  kabinindeki  oturma  grubundaki  minderlerde  sigara  yanığı…vs. hasarı  belirleyin.    Yine  yatak  grubunda  gözle  görülen  bir  hasarı  kontrol edin , varsa not edin.   Tavan  dolap  kapaklarının  çalışma  durumunu  kontrol edin. Dolaplarda  harabiyet  varsa  tespit edin. Not edin.                   
İçinden  çıkamadığınız  ve  satıcıya  da  tam  güvenemediğiniz  bir  durum  olursa satıcıdan  izin  isteyip , bir  uzmana  danışacağınızı / getireceğinizi  söyleyin. Ve  bunu  uygulayın.

PASLANMA , aracın  son günlerine    yaklaştığının  habercisidir. Boya  altında  kabarcıklar  var mı? Varsa   o  kabarcıkların  altında  pas  vardır ve  sizi  bir  boya  işçiliği  bekliyor  olacak.
Motokaravanların  kabin  dış    yüzeyleri  sac/ polyester  olabilir.
Kaportada ki çürümeler  veya  vuruklar için  indirim  isteyebilirsiniz. Zamanımızda  kaporta  boya  işlemlerinde  A4  kağıdı boyutundaki bir  kaporta ve  boya  işçiliği  için  min. 200 TL  isteniyor.

Motokaravanların  su  depoları  genellikle  paslanmaz  saçtan  yapılır. Bu  yapıların  paslanması , çürümesi  pek  kolay  olmasa  da  kullanılmış  su depolarının  içinde  tortulaşmalar ve  doldurulan  sudan  dolayı  kirlenme   olabilir. Bunu  elden  geçireceğinizi  unutmayın. Önemli  olan , sürüş  esnasında  alttan  bir  sivri  yere  vurup  delinmemiş  olmasıdır. Bunun  için  aracın  altına  eğilip  bakın. Depodaki  su  miktarını  öğrenerek  bunu  yapın. Su depolarının izolasyonu olması gerekir. Açıkta kalmamaları iyi olur.
KESİNLİKLE  bir  test  sürüşü  yapın  ve  motokaravanı  dik  bir  rampanın  olduğu  yere  de  götürüp  orada  motorun  çekişini  görün. Sürüş  esnasında  etraftan  gelen  istenmeyen  bir  ses  var mı, dinleyip  inceleyin. Varsa  kaynağını  bulun. Not edin.    Motoron  sesini  dinleyin. Vites  kolunun  , el  freni  kolunun  faaliyetini  inceleyin.
Frenlere ayrı bir özen gösterin.  Frene  basınca kaç metre  sonra durabiliyor?

Cevapla
(Son Düzenleme: 08-06-2017, Saat: 20:14, Düzenleyen: admin.) .


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  2.NCİ EL MOTOKARAVAN ALMAK. Yasar 0 334 21-05-2018, Saat: 20:24
Son Yorum: Yasar

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi