6teker.com | Caravan Club
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !

Reklam

Alanı



SAVRULMA OLAYI.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2REKLAM VERMEK İÇİN BİZE ULAŞIN
Konu: 62
Mesaj: 79
Cinsiyet:
Kıdem: 04-06-2017

Karavanın  hatalü  yüklenmesi  sonunda  yolda  giderken  karavan  sağa  sola  yalpalanmağa  başlar. Buna  karavancılık  dilinde  SAVRULMA  denir ve  çok  tehlikelidir, devrilmeğe  dek  gidebilir.

Karavanın  yüklenmesi  başlıklı  bölümde  belirtilenleri  yalnış  yaparsanız  SAVRULMA  ile  karşılaşacağınızı  sakın  unutmayın.

Savrulmanın  sebebi  bilinçsiz  bir  sürücünün  kullandığı  araba  değildir. Ancak  olmasına  neden  olan  kontrolun  tamamen  kaybolmasına  dek  varan  varan  etkenleri  imceleyebilir  ve  ortadan  kaldırmaya  çalışabiliriz.
Şimdi  bu  etkenleri  görelim.

ÇEKİCİ OTO : Bir kaç  basit  kuralı  arabanıza  uygulayarak korkulu olabilecek  seyahatı  zevkli  hale  getirebiliriz.
İlk  temel  kural , arabanın    gücüne  uygun  bir  karavan  çekmektir. Karavanın  ağırlığı  arabanın  ağırlığına  yaklaştıkça, daha  da  kötüsü  geçerse  tehlike  büyür.
200 kg lık bir  römorkun  savrulması 1000 kg lık  otoya  pek  etki  etmez  ama  1200 kg lık karavan 1000 kg lık  araba  ile savrulursa  her ikisi de büyük  bir  kazaya  neden  olur.
İlk  hareketten  sonra  vites  arttırdığınızda  hız  da  kazanırsınız. Bu  arada  araba  karavanı  hem  çeker  hem de  bağlantı  kafsını belli bir  rol  izlemeğe  zorlar. Hız  belli  bir  üst  limite  geldiğinde oto  ve  karavan  aynı  hızda  ilerlemeğe  başlar. Artık "çekme"  olayı yoktur. İşte  tam  bu  esnada  karavan  dingil  etrafında  SAVRULMAĞA  hazırdır.

Arabanızın   gücü , karavanın boyu  ne  olursa  olsun  sizin  yapacağınız  hatalar ve  rabanın  teknik  verileri sürüş  esnasında  tehlikeli  durumların  ortaya  çıkmasına  neden olur.
Bu  hataların  başında  HATALI  YÜKLEME  gelir. Karavanla  yapacağınız  seyahatler  sonrasında  artık  öyle  bir  an  gelecek ki karavanın  nasıl  yüklenmesi  gerektiğini  ezberlemiş  olacaksınız ama  her  zaman  bir  açık  kapı  olacaktır. Bunu  unutmayın..İnsan  belleği  buna  uygundur. Unutabiliriz  ve  o  unutkanlık  bizi  hataya  sürükler. 

AMORTİSÖRLER :  Arabanın  teknik  verilerinden  kasıt , arabanın  arka  amortisörleridir. Amortisörle  son  derece  yeterli  olmalıdır. Patlak  ve  sert olmayacak. Biri  bile  patlak  olsa  kasisili  yollarda  yalpalanmayı  arttırır. Aracınıza   yumuşak  amortisör  taktırın.
Karavanınızın  torsiyon  sisteminde  amortisör  yoksa bu  yalpalanmalar  daha  fazla  olur.

LASTİKLER : Karavanınızı  bir  kantara  götürüp  tarttırın. Lastiklerinizin  özellikleri bu  ağırlığı  karşılıyormu  değerlendirin .
C  tipi  lastikler  her  zaman d aha  güvenlidir. 13 yerine 14/15 jant  ve  C  tipi  lastik  karavanın  güvenli  yol  tutuşunu  sağlar.
Normal    lastiklerde  hava  basıncı 45 iken  C tipinde 50/60 a dek  basılabilir.  Böylece  kasislerde  karavanın  salınımları  daha  kısa  sürede  bitmesi  sağlanır.

SÜRÜCÜ :  Yola  çıkmadan  önce  sürücünün  arabada ki  tüm  kontrolleri  yeniden  gözden  geçirmesi  şarttır.
Motor  yağ seviyesi , hidrolik yağ seviyesi , lastik  hava  basınçları , amortisörlerin  sağlığı , fren  balatalarını  durumu  gibi  kontroller  mutlaka  yapılmaldır.  Bagajın  yükü  bile  çok  önemlidir.

SAVRULMA  ESNASINDA  NE  YAPABİLİRSİNİZ ?

Kısa  fakat  kuvvetli  bir  fren  darbesiyle  vitesi  küçültün ve  yeniden  hafif  gaz verin .Böylece  dengeyi  sağlamada  imkan  yaratırız.

Cevapla
.


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi