6teker.com | Caravan Club
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi. Kayıt Ol !

Reklam

Alanı



KARAVANIMI KENDİM YAPIYORUM
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


2REKLAM VERMEK İÇİN BİZE ULAŞIN
Konu: 55
Mesaj: 58
Cinsiyet:
Kıdem: 09-06-2017

Sn. Üyeler.

Çekme  ya  da  motokaravan  yapmak  bir  sanat  işidir  ve  övülmeyi  hakeder.

Ama  sakın  yapılmamasını  dilediğim  konu , sadece  kendi  egomuzu  tatmin  etmek  için  ortaya  bir  eser  çıkarmak  olmamalıdır.
Çekme  karavan  yapacaksanız, tüm  duvarların  bugün  orjinal  üretimde "sandviç  sistem"  denilen , kesinlikle ne 12 nede 18 mm suntalamın  kullanılmadığı  bir yapı  söz konusudur.  "Daha  sağlam"  olsun  diye  olmayacak  malzemeler  kullanarak  karavan  imal edilmez.  Hele  suntalamın  karavancılıkta  kullanılması  akıllara  zarar  bir  işdir. Bu  malzemeyi  çoook  eski  yıllarda  kulanan firmaların  bir  karavanını  ben  bir  kampingde  gördüm.   Karavan  lime  lime  dağılmıştı. Suntalam  suda  dağılır.

Şasi , bir  karavanın  can damarıdır. Derme çatma  bir  şasi  ile  karavanın  hayatı  kısalır. Trafikte  risk  doğurur. Kaplin , çeki mekanizmasının  bir  çekme  karavanda  nasıl  olmasını  içeren  teknik  şartlar  vardır. Oradan buradan  toplanan  parçalarla  şasi oluşturulmaz.  Oluşturulmaması  gerekir. Yalnıştır.

Ancak  yine  unutmamak  gereken  ÇOK  ÖNEMLİ  bir  konu  vardır ki , o da  karavan  çekme  karavan  türündeyse ağırlık faktörüne  göre  trafiğe  çıkmasını  sağlayacak  olan  O1 / O2 belgelerinin  varlığı  ya  da  yokluğudur.

750 kg dan hafif çekme  karavanların  trafiğe  çıkması için karavanı  imal  eden  kişinin  O1 , (sıfır değil , Ordu'nun  baş  harfi olan  O )
750 kg dan ağır  ise  O2  belgesine  sahip  olması  ŞARTTIR.
Motokaravanlarda  ise   O3  belgesi  gereklidir.

O2 ve  O3  belgeleri  sayesinde  yaptığınız  aracınıza  plaka  ve  ruhsat  çıkarabilirsiniz. Bunu  temin  etmeye  mecbursunuz.

Cevapla
(Son Düzenleme: 19-06-2017, Saat: 19:20, Düzenleyen: Yasar.) .


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi